XII FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA CLÀSSICA

PIANINO 2019

CEL· LA DE FRÉDÉRIC CHOPIN I GEORGE SAND  CARTOIXA DE VALLDEMOSSA

logo CELDA CHOPIN
JUNI · DIVENDRES 7 - 20.30H

MATTHIEU

SCHWEIGER

PIANO

Presentació del llibre
"Autour des 24 Préludes"
de J. J. Eigeldinger

 

I PART

 

J. S. BACH

Preludi i fuga en Fa # m BWV 859

 

 

II PART

 

F. CHOPIN

Polonesa Op.40 núm.2 en Do m


Masurca Op.41 núm.1 en Mi m


24 Preludis Op.28

  • 1. Agitato en Do M
  • 2. Lento en La m
  • 3. Vivace en Sol M
  • 4. Largo en Mi m
  • 5. Allegro molto en Re M
  • 6. Lento assai en Si m
  • 7. Andantino en La M
  • 8. Molto agitato en Fa # m
  • 9. Largo en Mi M
  • 10. Allegro molto en Do # m
  • 11. Vivace en Si M
  • 12. Presto en Sol # m
  • 13. Lento en Fa # M
  • 14. Allegro en Mi b m
  • 15. Sostenuto en Re b M
  • 16. Presto con fuoco en Si b m
  • 17. Allegretto en La b M
  • 18. Allegro molto en Fa m
  • 19. Vivace en Mi b M
  • 20. Largo en Do m
  • 21. Cantabile en Si b M
  •  

    El primer descobriment dels pianofortes en el CNSM de Lyon, experimentat por Matthieu Schweiger, li va atorgar una passió i una curiositat inesgotables, que li han impulsat a adquirir nombrosos instruments de època, que li pareixen els més pròxims a la seva sensibilitat musical.

     

    Format amb Eric Heidsieck, Frank Krawczyk i Ruben Lifschitz, Matthieu Schweiger sempre li ha donat un lloc molt important en a la seva carrera musical a la música de cambra i al lied. Per aquest motiu va realitzar un cicle de perfeccionament de música de cambra i derivat d’aquest estudi, se li va concedir una beca del Mécénat Musical Societé Générale per així poder fer feina juntament a Peter Feuchtwanger i Roger Vignoles a Londres.

     

    Paral·lelament al seu lloc de professor de piano i de pianoforte en el Conservatroire á Rayonnement Départemental de Musique, Danse et Théâtre de Mulhouse, lloc que ocupa des de l’ any 2006, dedica una gran part del seu temps a l’estudi de l’execució instrumental i a la investigació sobre el context històric i cultural, en relació als instruments de la època per els quals varen ser escrites les obres. Per aquest interès els seus alumnes han estat convidats a masterclasses de pianoforte en el CRR de París amb François Verry o ell mateix va convidar a Pierre Goy al Conservatori de Mulhouse per a presentar un instrument molt poc conegut com és el pantalon, antecessor del pianoforte.

     

    És el pianista del conjunt Double Face, formació amb la que actua regularment, utilitzant diversos instruments. Forma també un duo amb la violinista Elsa Ladislas.