organitza Logo_Celda_Chopin



col·laboren Concurs Internacional Piano Maria Canals

logo youthing



segueix-nos
facebook   twitter

XII FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA CLÀSSICA

PIANINO 2019

CEL· LA DE FRÉDÉRIC CHOPIN I GEORGE SAND  CARTOIXA DE VALLDEMOSSA

logo CELDA CHOPIN
JUNY · DISSABTE 8 - 20.30H

AKIKO
EBI

PIANO

CHRISTOPHE
COIN

VIOLONCEL

 

 

 

 

Concert
"Le salon de musique de
la Baronne de Rothschild"
a càrrec de J. J. Eigeldinger  

 

 

I PART

 

F. CHOPIN / A. FRANCHOMME

Polonesa brillant Op.3 en Do Major

  • Introduction - Alla polacca

 

 

A. FRANCHOMME

Nocturn Op.15 núm.1

per a violoncel i piano

 

 

BARONNE NATHANIEL
DE ROTHSCHILD

Pièces pour piano:

  • Núm.1 Nocturne
  • Núm.2 Polka

 

 

A. FRANCHOMME

Sérénade Op.12 per a violoncel i piano

  • Allegretto
  • Andante con moto
  • Tempo di polacca

 

 

II PART

 

F. CHOPIN / A. FRANCHOMME

Grand duo concertant

sur des thèmes de « Robert le diable »

en Mi Major

 

 

BARONNE NATHANIEL
DE ROTHSCHILD

Dues peces per a violoncel i piano:

  • Valse núm.1
  • Valse núm.2

 


F. CHOPIN

Sonata Op.65 per a violoncel i piano

en Sol menor

 

 

AKIKO EBI

 

La pianista japonesa Akiko Ebi va realizar els seus estudis a la Universitat de Belles Arts de Tokyo i després al Conservatori de París. Va obtenir un gran reconeixement internacional a l’any 1975 quan va aconsseguir el 1r Premi del Concurs Internacional de Piano Margerite Long i Jacques Thibaud. A l’any 1980 quedà en el 5è lloc del Concurs Internacional F.Chopin de Varsòvia. Després d’aquest esdeveniment, Marta Argerich va realitzar un mecenatge sobre ella.

 

Ha actuat pràcticament a tots els països del món tan com a solista com amb conjunts de música de cambra. Ha actuat juntament amb l’Orquestra del Seglo XVIII, l’ Orchestre Philarmonique de Radio France o totes les agrupacions més importants de països com Japó, Rússia, Polònia, Eslovàquia o Argentina, fent feina amb directors tan importants com Brüggen, Skrowaczewski, Janowski, Guschlbauer, Foster i Sado. Ha actuat amb Martha Argerich a dos pianos i ha col·laborat amb artistes tan distingits com artistas Ivry Gitlis, Augustin Dumay, Régis Pasquier, Angela Hewitt, Michel Dalberto, the Morauges Quintet and the Parisii, Manfred i els Via Nova quartets. Cada any actua en els més prestigiosos festivals d’Europa, Japó i Estats Units.

 

Ha gravat tots els Estudis, Nocturns, Preludis i Impromptus de Chopin, així com també el seu 1r Concert. També ha realitzat memorables gravacions d’ obres d’ autors com Grieg, Franck, Ravel, Fauré, Webern, entre d’altres. Va obtenir l’orde de Chevalier des Arts et des Lettres atorgada pel Govern francès i també posseeix el prestigiós Exxon-Mobile Premi Musical de Japó. Ha estat membre jurat dels majors concursos internacionals de piano, incloent els de Hamamatsu y el Concurs Chopin Internacional de Varsòvia. Es membre de la Societat de Chopin de Japó i és President del Concurs Internacional de Piano de Yokohama.

 
 
 

 

CHRISTOPHE COIN


Christophe Coin és un violoncel·lista, violagambista i director d’orquestra francés famós en el camp de la interpretació historicista. És el violoncel·lista del Quartet Mosaïques i el director de l´Ensemble Baroque de Limoges.


Christophe Coin va néixer a Caen. La seva formació musical va començar amb Jacques Ripoche. En el Conservatori de París va estudiar violoncel amb André Navarra i es va graduar a l’any 1974. Des de 1976 va estudiar amb una beca a Viena. A partir de 1978va estudiar viola da gamba amb Jordi Savall a la Schola Cantorum Basiliensis.

 

Al principi de la seva carrera, actuava principalment com a solista. A l’any 1984 va fundar el Mosaïques Ensemble y a l’any 1987 el Quartet de cordes Mosaïques amb Erich Höbarth, Andrea Bischof i Anita Mitterer, tots ells intèrprets membres de Concentus Musicus Wien. El quartet ha interpretat sobretot obres del període clàssic en instruments de època, centrant-se en peces menys conegudes. Després d’ un concert ofert a l’any 2012 a Nueva York, es va comentar que el seu treball «aconseguia l’ equilibri entre els instruments de època i la pràctica interpretativa historicista amb els impulsos interpretatius contemporànies como ningú». Des de l’any 1991 Coin ha estat director de l’ Ensemble Baroque de Limoges, per a interpretacions de cantates, oratoris i òperes dels segles XVII i XVIII en instruments de l’època.


Coin ha fet feina des de l’any 1988 com a professor de violoncel i viola da gamba del Barroc en el Conservatoire National Supérieur de Musique a París i a la Schola Cantorum Basiliensis. Ha organitzat tallers sobre la construcció a l’interpretació de instruments històrics.


Coin ha gravat uns 50 CDs, tant como a solista com amb agrupacions musicals. Un gran número d’aquestes gravacions han obtingut un gran reconeixement en forma de premis. Va gravar les Sonates a trio de Henry Purcell i els Concerts per a violoncel de Joseph Haydn amb Christopher Hogwood. Va gravar els Quintets de Luigi Boccherini amb Quatuor Mosaïques i Patrick Cohen en el pianoforte. A principis de l’any 1993, Coin va dirigir i interpretar deu cantatas de Bach en el violoncel piccolo, i la seva gravació es va prolongar durant tres anys a l’església de Ponitz, Thuringia, utilitzant el seu orgue de 1737 de Gottfried Silbermann.

 

A qualcunes cantates apareixen Leipziger Concerto Vocale, Chœur de Chambre Accentus, Ensemble Baroque de Limoges i els solistes Barbara Schlick, Andreas Scholl, Christoph Prégardien y Gotthold Schwarz, incloent Jesu, nun sei gepreiset, BWV 41  per a Any Nou. Una crítica el va descriure de la següent manera: «Com a solista de violoncel piccolo el summament talentós Christophe Coin interpreta amb autoritat mostrant un control excepcional del fraseig i la dinàmica». A l’any 2004 va grabar amb el Quartet Mosaiques els Sis quartets de corda, Op. 64 de Haydn.